پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182936
توليد سکه ۲.۵ بهار به قيمت روز/ توقف چاپ اسکناس ۱۰ هزار توماني
تاریخ انتشار : 1394/06/23 12:48:54
نمایش : 1318
معاون توليد سازمان توليد اسکناس و مسکوک بانک مرکزي گفت: سکه‌هاي ۲.۵، ۵ و ۱۰ بهار آزادي به صورت سفارشي ضرب و قيمت آن براساس نرخ روز سکه و طلا محاسبه مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مسعود آذرمهر در مراسم بازديد خبرنگاران از مراحل چاپ اسکناس و ضرب سکه در بانک مرکزي گفت: در حال حاضر سکه هاي ۲.۵، ۵ و ۱۰ بهار آزادي به صورت سفارشي ضرب و توليد و به عنوان مدال شناخته مي شوند. قيمت آن هم بر اساس قيمت روز سکه و طلا محاسبه مي شود و بازار آن را تعيين مي کند.
 
معاون توليد سازمان توليد اسکناس و مسکوک بانک مرکزي با بيان اينکه برخي از دستگاه هاي چاپ اسکناس از سال ۶۲ فعاليت مي کنند و در حال حاضر اسکناس هاي ۲۰ توماني و ۵۰ توماني توسط اين دستگاه ها چاپ مي شود، افزود: اين دستگاه ها متعلق به ۳۲ سال پيش است.
 
وي با اشاره به اينکه تمام مراحل چاپ و توليد اسکناس به جز مرکب در داخل کشور انجام مي شود، تصريح کرد: روزانه ۵۰ هزار ورق کاغذ وارد مراحل چاپ مي شود که از هر يک از آنها ۲۴ قطعه اسکناس توليد مي شود. ظرفيت توليد کاغذ اسکناس ساليانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن است.
 
به گفته آذر مهر، امسال توليد اسکناس ۱۰ هزار توماني در برنامه بانک مرکزي نبوده و اين در حالي است که نياز توليد و انتشارر را ساليانه شوراي پول و اعتبار تعيين و مصوب مي کند. هر قطعه اسکناس نيز از زماني که توليد مي شود تا زماني که از سازمان توليد اسکناس خارج شود، يک ماه به طول مي انجامد.
 
معاون توليد سازمان توليد اسکناس و مسکوک بانک مرکزي همچنين در بازديد از مراحل توليد شمش طلا گفت: از هر يک قطعه شمش طلاي ۸ کيلويي، هزار قطعه سکه تمام بهار آزادي توليد مي شود.
 
آذرمهر، فعاليت کاري چاپخانه در طول سال را ۲۷۰ روز اعلام کرد و گفت: اين مجموعه توليد هرگونه گذرنامه، شناسنامه و اوراق بهادار را نيز برعهده دارد، همچنين بانکها سفارش دهنده چک‌ها هستند و بانک مرکزي توليد آنها را بر عهده دارد.
 
وي، ساعت شيفت کارکنان اين سازمان در حوزه چاپخانه را از ۷ تا ۱۷ اعلام کرد و با بيان اينکه کارکنان اين سازمان در محلي با رطوبت ۵۵ درجه، دماي ۲۰ درجه و محيطي پر از سر و صدا به فعاليت مشغول هستند، گفت: توليد اسکناس براساس نياز و اعلام کميته پولي و بانکي انجام مي‌شود.
 
معاون توليد سازمان توليد اسکناس و مسکوک بانک مرکزي به برنامه آينده بانک مرکزي براي پروسه چاپ چک اشاره کرد و گفت: بانک مرکزي در نظر دارد تا پروسه از ابتدا تا انتهاي چاپ چک را در محل چاپخانه انجام دهد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html